Prop de 50 municipis de la Comunitat Valenciana competixen per la bandera verda

Presentación-Campaña-Banderas-Verdes-Ecovidrio-Comunitat-Valenciana

Més de 3.750 establiments hostalers i 48 municipis de la Comunitat Valenciana participaran este estiu en la sexta edició del #MovimientoBanderasVerdes. Amb esta campanya, Ecovidrio busca, un any més, reconéixer l’esforç de l’hostaleria local i l’activisme dels municipis costaners per la circularitat durant l’estiu, especialment quant a la gestió correcta dels seus residus.

Així, les 48 localitats participants de la Comunitat Valenciana tractaran d’aconseguir una de les dos banderes verdes que Ecovidrio atorga a la regió mentres que València i Alacant, els dos municipis valencians que van resultar guanyadors en l’última edició de Banderes Verdes, buscaran revalidar el seu títol al costat de Benidorm, Orihuela, Finestrat i l´Alfàs del Pi, que ja ho van revalidar l’any passat.

Igualment, enguany Ecovidrio reconeixerà als dos establiments hostalers més responsables i compromesos amb la sostenibilitat de la Comunitat Valenciana, avaluant les seues iniciatives per a millorar la gestió del reciclatge de residus, el seu consum d’energia i aigua o la seua aposta per una compra sostenible, entre altres variables. En la Comunitat Valenciana, els locals reconeguts van ser el restaurant Petimetre (Alacant) i el restaurant Cor de Carxofa (Benicarló).

Com a novetat, a part de la preuada Bandera Verda, enguany els municipis de cada comunitat autònoma que hagen obtingut la major puntuació seran premiats amb una jornada de neteja d’una de les seues platges, que Ecovidrio desenrotllarà en col·laboració amb l’organització Paisatge Net, entitat especialitzada en la coordinació d’esta mena d’iniciatives mediambientals.

Esta iniciativa s’ha presentat hui en la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, en un acte que ha comptat amb la participació de Jorge Blanco, director general de Qualitat i Educació Ambiental de la Generalitat Valenciana; Carlos *Mundina, regidor de l’Àrea de Residus, Millora Climàtica i Gestió de l’Aigua de l’Ajuntament de València; Manuel Villar, regidor de Sostenibilitat Ambiental de l’Ajuntament d’Alacant i Roberto Fuentes, subdirector de Gerències de la Zona Este de *Ecovidrio i director del Moviment Banderes Verdes. Així mateix, durant l’acte el director general, ha fet lliurament dels guardons de la campanya de 2024 als ajuntaments de València i Alacant, que es van alçar amb la preuada Bandera Verda de la Sostenibilitat en la passada edició.

Jorge Blanco, director general de Qualitat i Educació Ambiental de la Generalitat Valenciana ha destacat que “Reciclar el vidre passa per tindre una bona recollida selectiva, i en este sentit, els grans productors de vidre, com és el sector HORECA, de gran importància en la Comunitat Valenciana, especialment en municipis turístics, juagan un paper fonamental. Este tipus d’iniciatives que permeten conscienciar als grans productors, i permet arreplegar de manera separa el vidre, ajuda a augmentar els percentatges de reciclatge i a complir amb els objectius que ens marca la legislació, a més de contribuir a reutilitzar un  material que es pot reciclar infinites vegades”.

En paraules de Roberto Fuentes, subdirector de Gerències de la Zona Este de Ecovidrio i responsable del Moviment Banderes Verdes: “un any més estem molt orgullosos de poder celebrar una nova edició del Moviment Banderes Verdes i de comptar de nou amb l’ajuda d’hostalers i municipis per a donar resposta al notable increment de generació de residus que registren les zones costaneres amb elevat índex turístic a l’estiu. Vull donar les gràcies pel seu compromís a tots els municipis i al sector HORECA per bolcar-se amb esta competició per a promoure el reciclatge i el desenrotllament del nostre entorn de manera sostenible. I per descomptat, traslladar la meua enhorabona particular a València i Alacant per les seues més que merescudes Banderes Verdes, que els acrediten entre els municipis costaners de la Comunitat Valenciana més compromesos amb la sostenibilitat durant els mesos d’estiu”.

Gràcies a la responsabilitat de municipis i hostalers en la passada edició del Moviment Banderes Verdes es van arreplegar 14.552 tones d’envasos de vidre en la Comunitat Valenciana.  El reciclatge d’estos envasos va aconseguir:

  • Evitar l’emissió de més de 8.400 tones de CO₂ a l’atmosfera, l’equivalent a retirar de la circulació més de 3.900 cotxes durant un any. 
  • Evitar l’extracció de més de 17.400 tones de matèries primeres, equivalent a més de catorze dos vegades el pes del Crist Redemptor del Brasil.
  • Estalviar 10.400 MWh d’energia.